Klachtafhandeling

Voor ouders en medewerkers

Ook wanneer alles goed gaat, kan het gebeuren dat ouders of medewerkers een klacht hebben over de wijze waarop aan veiligheid en gezondheid wordt gewerkt. We maken inzichtelijk voor ouders en medewerkers wat ze kunnen doen wanneer ze een klacht hebben.

In geval van een klacht wordt er door Kinderdagverblijf Het Kinderkabinet gewerkt met een klachtenprocedure.

Stap 1: Klacht indienen bij kinderopvangorganisatie

U kunt uw klacht per mail indienen.

Stap 2: Contact opnemen met Klachtenloket Kinderopvang

Wordt de klacht niet opgepakt zoals u wenst of bent u niet tevreden over de uitkomst? Dan kunt u contact opnemen met het Klachtenloket Kinderopvang. Deze is onderdeel van de Geschillencommissie Kinderopvang. Van het loket krijgt u advies en informatie. Ook kunnen zij bemiddelen tussen u en de kinderopvangorganisatie. Deze dienst is gratis.

Stap 3: Klacht indienen bij Geschillencommissie Kinderopvang

Is uw klacht hierna nog niet opgelost? Dan kunt u het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Kinderopvang. U betaalt hiervoor een beperkte vergoeding (klachtengeld). Om dit te kunnen doen, doorloopt u eerst de interne klachtenprocedure van de kinderopvangorganisatie.

Hoewel we ons uiterste best doen een helder en zorgvuldig beleid te voeren ten aanzien van veiligheid en gezondheid, kan het voorkomen dat een medewerker of ouder een klacht heeft. We staan open voor feedback, en bespreken deze klacht het liefst direct met de medewerker of ouder om uitleg te geven en samen tot een oplossing te komen.

Indien we er met de medewerker of ouder op deze wijze niet uitkomen, dan kan de medewerker of oudercontact opnemen met het Klachtenloket Kinderopvang en in het uiterste geval met de Geschillencommissie Kinderopvang.